Veelgestelde vragen


Waar kan ik terecht?

  • alle basisinformatie over OCZw (prijzen, overeenkomsten, regelement,…) vind je op www.oczwijnaarde.be.
  • contactinformatie (telefoon, e-mail, adres, btw-nummer, adres drankenleverancier…) vindt je op www.oczwijnaarde.be/contact
  • om te reserveren stuur je best een e-mail naar reserveren@oczwijnaarde.be. Hiermee beschik je meteen over een datum en uur van je aanvraag, zodat we kunnen uitmaken wie bij gelijktijdige reservatie voorrang heeft.
  • alle praktische vragen over het gebruik van de zalen (koffie, drank bestellen, uitlenen geluidsinstallatie,…) kan je stellen via service@oczwijnaarde.be
  • alle bestellingen en vragen/prijzen/afspraken over dranken altijd via dranken@oczwijnaarde.be
  • bel onze rode permanentietelefoon 0479/10 00 35. Hier kan je terecht voor dringende vragen, om een verantwoordelijke te spreken, om dringend een sleutel te vinden… Deze rode telefoon is permanent bereikbaar (24/24 – 7/7) volgens een beurtrol. Bij voorkeur NIET voor reservaties of informatie.
  • het kantoortje van OCZw (in de Nieuwe Melac op de eerste verdieping) is open elke donderdag van 18 tot 20u (niet op feestdagen en in juli/augustus).
  • alle andere vragen: mail naar info@oczwijnaarde.be
  • heel serieuze of zwaarmoedige vragen: contacteer voorzitter@oczwijnaarde.be

Waar kan ik de sleutel ophalen?

  • op donderdag tussen 18 en 20u in het kantoortje op de bovenverdieping van de Melac
  • op afspraak via de rode telefoon.
  • sleutels zijn nu vervangen door handige Salto-badges. Als je meerdere activiteiten na elkaar hebt kan je deze badge gewoon bijhouden. Bij verlies wordt de badge geannuleerd. Een eerste badge kost 5 euro, elke volgende 25 euro.

Waar breng ik de sleutel terug na de activiteit?

  • gooi na het afsluiten de sleutel of eenmalige Salto-badge in de brievenbus van nr 31 (brievenbus in de muur aan de linker leveranciersingang).
  • Vergeet je de Salto in de brievenbus te gooien, bel ons dan, want een niet teruggegeven Salto kost 25 euro bij de afrekening.

Kan ik eigen drank meebrengen naar een activiteit?

  • Principieel niet. De commissie die OCZw ontvangt op het drankverbruik is een belangrijke bron van inkomsten waardoor wij kunnen investeren in het comfort van de gebruikers (bv. uitleenmateriaal, verzekeringen,…) en die ten goede komt aan alle verenigingen.
  • Ook geen koffie? Ook geen koffie of andere dranken… OCZw heeft goede inkoopprijzen afgesproken met de drankenleverancier. Die prijzen zijn zeer laag, en je mag als gebruiker zelf je verkoopprijzen bepalen, waar door je zelf kan kiezen of je met de drankverkoop nog wat kosten wil dekken, of eerder de voorkeur geeft aan een lage verkoopprijs. OCZw heeft ook voor een degelijke koffieservice gezorgd, waardoor het niet meer nodig is eigen materiaal of eigen koffie aan te slepen. Extra comfort voor een zeer lage prijs.
  • de actuele inkoopprijzen voor onze klanten kan je altijd vragen via dranken@oczwijnaarde.be, of bij de drankenleverancier.
  • Het hele assortiment van onze drankenleverancier is verkrijgbaar aan OCZw-voorwaarden. Dus ook andere wijnen volgens uw voorkeur, sterke dranken, blikjes energiedranken, whatever… Contacteer rechtstreeks onze drankenleverancier, of mail naar dranken@oczwijnaarde.be
  • wil je persé toch een eigen drank meebrengen (een wijn van het eigen familielandgoed bijvoorbeeld, of van de Wereldwinkel…), spreek dit dan gerust af met OCZw. Wellicht spreken we dan een klein kurkrecht per fles af.
  • Een indicatieve prijslijst van courante producten vind je hier (onderaan).

Waar vind ik schoonmaakmateriaal?

  • de service-verantwoordelijke zal je de plaats wijzen waar de schoonmaaktrolley staat. Die is volledig uitgerust met schoonmaakmateriaal en -producten. Maak er gebruik van!
  • in de cateringkeuken gelden aparte schoonmaakregels wegens de voorschriften van de voedselveiligheid. Volg die instructies stipt op. Gebruik het materiaal van de keuken nooit elders in het gebouw.
  • er is een schoonmaakmachine aanwezig. Vraag naar de juiste handleiding en de speciale schoonmaakproducten.
  • heb je iets te kort, contacteer dan service@oczwijnaarde.be of bel de rode telefoon.
  • zorg na gebruik dat alles terug op zijn plaats hangt of ligt. Wat verloren is wordt aangerekend.
  • de meeste zaken zijn met groene fluoverf en “OCZw” gemerkt, dus makkelijk te onderscheiden van eventueel eigen meegebracht materiaal. Check bij twijfel even bij eventuele andere gebruikers op hetzelfde moment.

Kunnen we wat drinken bij vergaderingen?

  • ja natuurlijk! In elke zaal staat een koelkast met een beperkt aanbod gekoelde dranken, een koffiezet en een waterkoker voor thee.
  • bij de koelkast vind je ook een lijst waarop je de prijzen vind, en het verbruik kan aanduiden. Stop deze verbruikslijst na de activiteit, samen met je sleutel, in de brievenbus.
  • het verbruik wordt verrekend op de afrekening, je hoeft dus niets op het moment zelf te betalen. Heel gemakkelijk en goedkoop.
  • de dranken zijn goedkoop, maar we verwachten wel dat je glazen en tassen afwast achteraf.
  • wil je liever een ander drankje (jenevertje, of een Leffe, of een soepje…), of wil je liever niet afwassen – bestel dan je drankje eenvoudigweg in de Kring: we brengen het met plezier als service, aan de prijs van de Kring.

Waar kunnen we uitleenmateriaal ophalen?

  • uitleenmateriaal kan afgehaald worden in het bureel (Nieuwe Melac eerste verdieping) op donderdag tussen 18 en 20 uur.
  • je kan bellen naar de rode telefoon op andere momenten. Zo nodig maakt iemand een afspraak om het materiaal te installeren en te demonstreren.

Waar moet uitleenmateriaal teruggebracht worden?

  • spreek dit duidelijk af met de verantwoordelijke bij het ophalen van het materiaal.
  • laat in andere gevallen het materiaal achter op de plaats waar je het gebruikt hebt, samen met alle toebehoren (kabeltjes, batterijen…)
  • uitgeleende handdoeken e.d. mogen mee naar huis om te wassen, en kan je daarna zo snel mogelijk terugbrengen.

Hoe werken de aanwezige licht- en geluidstechnieken?

  • er is een eenvoudige bediening voorzien in elke zaal, waarmee eenvoudige instellingen kunnen gemaakt worden voor licht en geluid. Zo nodig vind je er ook eenvoudige handleidingsfiches.
  • voor speciale producties werken we altijd met een gekwalificeerd technieker. Hij of zij kan je helpen met de nodige materialen, de juiste werkwijze of de precieze instellingen. Bespreek dit altijd vooraf.
  • er is een technische fiche van elke zaal, die de mogelijkheden en configuratie beschrijft. Vraag ernaar.

Is er een vaste traiteur voor de cateringkeuken?

  • neen, elke gebruiker mag zelf de keuken gebruiken of zelf een traiteur aanstellen.
  • er is wel een verantwoordelijke voor de keuken, die je kan helpen bij het gebruik van de toestellen, de voorschriften ivm voedselveiligheid kan uitleggen, en met wie je de schoonmaakinstructies kan doornemen. Je kan vooraf vragen stellen of afspraken maken over de keuken via keuken@oczwijnaarde.be
  • in de cateringkeuken vind je ook fiches over de toestellen, de voedselveiligheid en de schoonmaakproducten.

Hoe werkt WiFi internet in de zalen van de Melac?

  • in elke zaal is krachtig WiFi voorzien. Zoek naar netwerk-SSID Melac Gast – zonder wachtwoord. De bandbreedte wordt iets beperkt, om zoveel mogelijk surfers tegelijk te kunnen bedienen; zo kunnen honderden tegelijk chatten of mailen of een website checken. Heb je zwaardere toepassingen (moet je als spreker bijvoorbeeld video streamen) dan zijn ook daarvoor extra mogelijkheden; vraag ernaar.
  • het gebruik van internet is gratis.

Wat is de tienbeurtenkaart en hoe werkt die?

  • wanneer je 10 keer dezelfde zaal reserveert, kan je een 10-beurtenkaart aanschaffen: je krijgt dan 50% korting op de kosten.
  • deze 10-beurtenkaart is alleen beschikbaar voor gebruikers van Categorie 1 of 2 en alleen geldig voor socio-culturele activiteiten (niet-winstgevend).
  • de 10-beurtenkaart wordt vooraf betaald. Er wordt in dit geval geen waarborg aangerekend, de voorafbetaling dient als waarborg. Bewaar de factuur van deze 10-beurtenkaart goed. De factuur toont immers uw aantal beurten en de vervaldatum.
  • de 10-beurtenkaart is precies 1 jaar geldig, 365 dagen vanaf de dag van betaling. Ongebruikte strips vervallen op de vervaldag.
  • je kan gelijk wanneer een 10-beurtenkaart aanschaffen. Je kan ook meerdere 10-beurtenkaarten per jaar aanschaffen.
  • de 10-beurtenkaart is niet overdraagbaar. Je mag hem dus niet doorgeven of met meerdere verenigingen samen gebruiken.
  • na elke activiteit ontvang je een afrekening, waarbij vermeld wordt hoeveel beurten nog overblijven en welke de vervaldatum van de kaart is. Zo heb je altijd zicht op het resterende aantal beurten en hoe lang de kaart nog geldig is. De kaart wordt immers digitaal op ons secretariaat bijgehouden.

Wat is de tienbeurtenkaart Pick&Mix en hoe werkt die?

  • de tienbeurtenkaart Pick&Mix is speciaal gemaakt voor gebruikers die wel 10 keer per jaar een zaal gebruiken, maar niet altijd dezelfde zaal.
  • met deze tienbeurtenkaart P&M krijg je ook 50% korting op de kosten, maar de aanschaf van deze kaart kost vooraf 125 euro; dat is meteen ook je waarborg.
  • verder is de tienbeurtenkaart Pick&Mix precies gelijk aan de gewone tienbeurtenkaart (zie hierboven): ze is 365 dagen geldig vanaf aankoop; je mag ze  niet doorgeven of samen gebruiken; de stand van de kaart wordt ook bijgehouden op je afrekening.

Je hebt nóg een andere vraag?